Wednesday, March 29, 2017

გენმოდიფიცირებული (გმო) პროდუქტები

პროექტის სახელწოდება: გენმოდიფიცირებული (გმო) პროდუქტები;
პროექტის მთავარი იდეა: მეტი ინფორმაციის მოპოვება გენმოდიფიცირებული პროდუქტების შესახებ; შეისწავლონ გენმოდიფიცირებული მცენარეების მიღების გზები; მოიძიონ ინფორმაცია არის თუარა სასარგებლო ადამიანის ორგანიზმისთვის და რა ზეგავლენას ახდენს ჯანმრთელობაზე;
პროექის აქტუალურობა: მოსწავლეები პროექტზე მუშაობისას მიიღებენ ცოდნას, გამოიყენებენ პრაქტიკაში და იზრუნებენ საკუთარ ჯანმრთელობაზე;
პროექტის მიზანი:
1.     მოსწავლეებს განუვითარდებათ პასუხისმგებლობის, თანამშრომლობის, და პრეზენტაციის უნარი;
2.     მოსწავლეებს ჩამოუყალიბდებათ გარემომვლელ გარემოზე, საკუთარი ჯანმრთელობაზე და საზოგადოებაზე ზრუნვის უნარ-ჩვევები;
3.     მოსწავლეები შეძლებენ კვლევითი პროცედურის განხორციელებას და მონაცემების აღრიცხვას. სათანადო თვალსაჩინოების წარმოდგენას;
4.     შეძლებენ მიღებული ცოდნის ცხოვრებაში გამოყენებას.
მოსწავლეების ასაკი: 15-16 წელი;
ვადების ხანგრძლივობა: 2-3 თვე;
მოსალოდნელი შედეგები: პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას;
1.     მოსწავლეთა ჯგუფი ერთად ირჩევს სამუშაო თემას და გეგმავენ პროექტს;
2.     მოსწავლეთა ჯგუფი ერთად მოიძიებს ინფორმაციას გმო-ს შესახებ ინტერნეტში;
3.     მოსწავლეთა ჯგუფი ერთად მოიძიებს ინფორმაციას მაღაზიებში არსებული გენმოდიფიცირებული პროდუქტების შესახებ;
4.     მოსწავლეთა ჯგუფი ერთად მოიძიებს ინფორმაციას მოსახლეობაში, რამდენად იცნობენ გენმოდიფიცირებულ პროდუქტს და მის ზეგავლენას ორგანიზმზე;
5.     მოსწავლეები ერთად აკეთებენ მოძიებული ინფორმაციის პრეზენტაციას სკოლის მოსწავლეებისა და მასწავლებელთათვის;
6.     მოსწავლეები შექმნიან კედლის გაზეთსა და გამოაკრავენ;
პროექტისათვის საჭირო რესურსები:
1.     კომპიუტერი;
2.     პროგრამა “Power Point”;
3.     ფორმატის ქაღალდი;
4.     მარკერები;
5.     ფოტომასალა;
პროექტის მსვლელობა: (ძირითადი აქტივობები)
1.     დიაგრამაზე მუშაობა „ვიცი, რა მინდა ვიცოდე“
2.     ჯგუფების შექმნა და დავალებების გადანაწილება;
3.     მონაცემების მოპოვება (ლიტერატურა, ვიდეო მასალა, მაღაზიები, ბაზარი); ფოტო მასალა;
4.     სლაიდების დამზადება;
5.     ინფორმაციის პრეზენტაცია „რამდენად მავნეა თუ სასარგებლოა გენმოდიფიცირებული პროდუქტი;
6.     ფოტომასალის გამოფენა;
აქტივობა N1
 ერთი ჯგუფი მოიპოვებს ინფორმაციას მაღაზიებში არსებული გენმოდიფიცირებულ პროდუქტებზე;
აქტივობა N2
 მეორე ჯგუფი მოიპოვებს ინფორმაციას ბაზარში გენმოდიფიცირებულ პროდუქტებზე;


აქტივობა N3
 მესამე ჯგუფი მოიპოვებს ინფორმაციას რაიონში გენმოდიფიცირებული სიმინდის თესვის შესახებ;
აქტივობა N4
 მეოთხე ჯგუფი მოიპოვებს ინფორმაციას ინტერნეტში გენმოდიფიცირებული საკვების შესახებ; გააკეთებენ კედლის გაზეთს და გამოაკრავენ:
საგნებთან საგნობრივ ჯგუფებთან (ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი):
ბიოლოგია-XI-6.9
1.     მოსწავლე მსჯელობს ადამიანის გენეტიკურ სტრუქტურაზე, მავნე ფაქტორების ზემოქმედებით გამოწვეულ ცვლილებებზე და ასაბუთებს ჯანსაღი ცხოვრების წესის მნიშვნელობას;
კვლევა-XI
2.     მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი პროცედურის განხორციელებას და მონაცემების აღრიცხვას; სათანადო თვალსაჩინოებით წარმოდგენა;
კვლევა-XI
3.     მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალებების გამოყენება;
კვლევა-XI
4.     შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება;
პროექტის ხელმძღვანელი:
ბიოლოგიის მასწავლებელი- ანა დავითაშვილი;
ხელმძღვანელის ელ-ფოსტა:
anadavitashvili47@gmail.com


No comments:

Post a Comment